new york nyc shoppailu

NYC osa 5

Lauantai:
Kävimme Hells Kitchenin torilla. Kävelimme hotellilta sinne. Matka ei edes tuntunut niin pitkältä, mitä se oikeasti oli (kiitos seuran sekä maisemien :)). Itse tori oli kyllä jonkinlainen pettymys. Siellä myytiin samanlaisia tuotteita ja lähestulkoon kaikki olivat jollain tavoin toistensa kopioita. Myös itse torialue oli yllättävän pieni. Mitään ei tullut ostettua, vaikka kyllä siellä jotain mieleen painuvaa olikin.

usaIMG_5411

usaIMG_5408

Torin jälkeen suuntasimme takaisin hotellille (meidän metrokortista oli loppunut aika) ja aloitimme blogin päivittämisen, kuvien muokkaamisen, laukkujen pakkaamisen jne. Illalla oli tarkoitus käydä vielä lelukaupassa (FAO) sekä Top Of The Rockissa ihastelemassa maisemia. Kävelimme jälleen kohteeseen (FAO) ja lelukauppa oli kyllä todella massiivinen. Kahteen kerrokseen oltiin mahdutettu äärimmäisen paljon erilaisia leluja. Oli Legoja, Barbeja, pehmoleluja, junaratoja, autoja jne. Kyseisessä kaupassa on myös Big-elokuvasta tuttu lattiapieno sekä Zoltar, jota Taru pääsi käyttämään.

usaIMG_5514

usaIMG_5505

usaIMG_5486

Kaupan jälkeen siirryimme kohti Top of the Rockia ja meidän harmiksemme oli moni muukin halukas päästä katselemaan upeita maisemia. Johtuikohan osaksi siitä, että oli kuitenkin lauantai ja Labor Dayn viikonloppu, joka varmasti monelle täällä on tarkoittanut pitkää viikonloppuvapaata. Meillä oli todella paljon jonottamista tiedossa, joten emme halunneet viettää viimeistä iltaa jonoissa. Lippumme on helmikuuhun 2015 asti voimassa, joten meillä ei ollut pakottavaa tarvetta mennä sinne. Suuntasimme takaisin hotellille viimeistelemään lähtöä.

Sunnuntai:
Aamu alkoi todella oudosti herätyskelloon. 🙂 Heti aamupalan jälkeen lähdimme pikaisesti kameraliikettä kohti, josta meidän piti ostaa uusi akku videokameraan sekä uusi objektiivi Tarun kameraan. Aikaa meillä ei ollut hirveästi, joten marssimme 85% kosteudessa (asteita oli 25’C) toiselle puolelle kaupunkia, leveyssuunnassa onneksi. Kävellessä tuntui, että onni on meidät hyljännyt, mutta mitä kävikään! Saimme todella hyvää palvelua liikeessä ja mikä parasta, me molemmat saimme mitä halusimme. Ja säästimme useita satoja dollareita sekä euroja hyvillä valinnoilla. Onni ei ollut meitä hylännyt, vaan oli hetken paussilla. 🙂

Oli aikamoinen NYC keikka. Otimme hotellin luovutuksen jälkeen taksilla suunnaksi kohti New Jerseyn lentokentän (Newark) ja se oli aikamoinen matka. Siitä lisää myöhemmin 🙂