auton vuokraus charlotte columbia edgewood hertz jfk newark reitti richmond virginia beach

Road Trip yhteenveto

Kartta puuttuu.

Ensimmäisen New York Cityn pörräilyn jälkeen vuokrasimme siis auton ja päivähän oli sunnuntai 31.8. En aio vieläkään sen kummemmin kommentoida Hertzistä, mutta aikasemminhan jo sanoin, ettei se mikään nopea homma ollut…

Auto vuokrattiin siis New Jerseyn puolelta Newarkin lentokentältä (A). Ensimmäiseen stoppiin ajoimme jotakuinkin 250km, Edgewoodiin (B), joka sijaitsee Marylandin osavaltiossa Baltimoren koillispuolella.
Seuraavana päivänä matka jatkui kohti Virginian osavaltiota, Virginia Beachia (C). Sinne matkaa oli jo reilusti yli 400km ja rantalomalle saavuttiin hotelliin, jossa oli ilmainen parkkipaikka. Virginia Beachissa tottakai autolle oli muutenkin käyttöä.
Virginia Beachista lähdimme sunnuntaina 7.9 ajamaan kohti Pohjois-Carolinaa, Charlottea (D), jossa olimme viime reissullakin käyneet. Semmoiseen ajomatkaan tarvittiin jo vähän enemmän aikaa, sillä silloin kilometrejä tuli melkein 550. Matka meni melkein kokonaan tutuissa maisemissa ja onnistuttiinkin hakemaan samaisesta Starbucksista kahvit kuin kaksi vuotta sitten.
Charlottessa oltiin perjantaihin 12.9 asti. Charlottessa yövyimme aika pohjoisessa ja siellähän ei mihinkään päässyt ilman autoa, joten siellä autolle oli paljon käyttöä. Koska auto ei ollut mikään huippuihana, huippuparas eikä huippuajettava ei valitettavasti ollut hirveästi hinkua lähtemään muuten vain autoilemaan. Kävimme kuitenkin yhtenä päivänä yhdellä mielenkiintoisella kohteella (siitä myöhemmin) ja sinne tuli ajettua hyvinkin hassunmoista tietä pitkin 120km per suunta, niillä nopeuksilla puolitoista tuntia per suunta.
Charlottesta pitikin lähteä kohti JFK:ta ja Las Vegasin lentoa, joten otimme perjantaina suunnaksi jälleen Virginian, Richmondin kaupungin (E). Halusimme lähteä vuorille ollessamme Charlottessa, mutta koska se autolla ajelu ei hirveästi enää miellyttänyt, päätimme ajaa Richmondiin suoran tien (vajaa 500km) sijaan vähän vuorien kautta ja koukkasimme sen verran, että ajokilometrejä tuli melkein 600. Kyllä kannatti, sillä maisemat olivat aivan mahtavat ja myöhemmin selvisi, että olimme korkeimmillaan ajaneet noin 800 metrissä. Vau, oli hienoa. Väsytti, kun pääsimme Richmondiin, mutta vau. Jossain vaiheessa matkaa pysähdyimme näköalastopille.
Kartta puuttuu.

Richmondista vielä lauantaina 13.9 ajoimme lyhyen, mutta edelleen väsyttävän matkan Marylandin osavaltioon, Washingtonin ja Baltimoren välimaastoon, Columbiaan (F). Matkaa tuli reilu 200km ja illasta jouduimme shoppailemaan n. 10km päähän. Jouduimme? No, minulta olivat ainoat housut irtisanomassa sopimustaan eikä Lumik0lla ollut mukana kuin yhden shortsit. Löysimme onneksi uusia housuja, joten reissu ostoskeskukseen ei ollut turha.
Sunnuntaina 14.9 oli auto määrä palauttaa JFK:n lentokentälle (G) klo 14 mennessä. Ajoon lähdimme yhdeksältä aamulla, koska halusimme varautua mahdollisiin ruuhkiin, ajoimmehan me kuitenkin Philadelphian ohi ja New Yorkin osavaltiossa (hahahahaa, mä ajoin New Yorkissa!!!). Pidimme lyhyehkön ruokabreikin Interstate 95:lla, turnpikella, ja kannatti lähteä ajoissa, sillä tottakai törmäsimme pieniin ja vähän isompiin ruuhkiin.
Jossain vaiheessa minulle tuli hinku päästä ajamaan Manhattanin läpi, mutta pohdimme koko ajan ruuhkia siellä päässä ja hyvä ettei menty sinne, koska palautimme auton 15 min etuajassa, en usko, että se ylimääräinen vartti olisi riittänyt Manhattanin ylittämiseen 🙂 Olin intona kuitenkin siitä, että ajoin oikeasti New Yorkin osavaltiossa ja ajoin parilla aivan mahtavalla sillalla (Goethals Bridge ja Verrazano-Narrows Bridge)! Näkymät olivat huikeat Manhattanille päin. Viimeinen ajorykäisy oli jotakuinkin 350km ja aikaa meni tauon kanssa 4h 45min.
Auton palauttamisessa ei ollut mitään ongelmia, lähinnä ehkä Hertzin henkilökunta pilasi fiiliksen. Ajomaileja tuli 1850 eli 2977km.

JFK:lla olimme siis ennen klo 14 ja Jetbluen lento kohti Las Vegasia lähti klo 18:59. Lennosta myöhemmin!